Is het normaal dat een buitensensor (binnen) een andere temperatuur aangeeft dan de binnensensor?

Een weerstation heeft vaak een buitensensor. Maar stel je plaatst de buitensensor naast de binnensensor en hij geeft 2 graden verschil aan. Is dat normaal? Zo ja, waardoor komt dat. Zo nee is er dan 1 kapot?

1.5K

Antwoorden (1)

De meeste voorkomende weerstations hebben geen geijkte sensoren. Daardoor kan er wel een paar graden verschil zitten tussen de een en de ander. Verder kan het zijn dat een buitensensor een dikkere behuizing heeft, waardoor verschil in temperatuur wordt waargenomen.
jc54