Wat kun je doen tegen 'wandelende' wasmachine?

crispy
4 jaar geleden
Een wasmachine gaat vaak 'wandelen' omdat de belading niet goed verdeelt in de trommel bij het centrifugeren. Dat heb je vaak als je grotere stukken (lakens, grote badhanddoeken) samen met kleiner wasgoed wast: het kleinere wasgoed gaat dan in het grotere zitten en vormt een klomp. Als je dat centrifugeert, zit een te groot gedeelte bij elkaar en krijg je een onbalans, die leidt tot het dansen of wandelen van de wasmachine.

Antwoorden (3)

Zorg dat de machine in de breedte- als in de lengterichting horizontaal staat, te controleren met een waterpas. En het kan helpen om bij een bouwmarkt vier rubberen doppen te kopen (wasmachine-isolatiedoppen) en deze onder de poten van de wasmachine te plaatsen. Dan staat het apparaat steviger op de ondergrond.
Amadea
4 jaar geleden
In moderne machines zit een sensor tegen onbalans, het maximale centrifugetoerental wordt dan niet gehaald om wandelen te voorkomen.
In het geval dat die sensor ontbreekt kun je het beste de wasmachine verankeren aan de vloer met dikke bouten (keilbouten)
4 jaar geleden
Je kan er ook een speciale plaat onder zetten met opstaande randjes als het niet lukt om hem waterpas te krijgen door dat de vloer niet waterpas is, hebben ze bij ons gedaan in de bijkeuken