Waarom werken tandenborstel en scheerapparaat niet tijdens het opladen, maar telefoon en laptop wel?

Als mijn tandenborstel op de (draadloze) oplader staat, kan ik hem niet aanzetten. Als hij aanstaat en ik zet hem op de oplader, gaat hij uit.

Hetzelfde gebeurt bij het scheerapparaat. Staat dat aan en plug ik de (bedrade) oplader in, dan gaat het uit en kan ik het niet meer aanzetten.

Telefoon en laptop werken daarentegen gewoon door tijdens het opladen.

Wat veroorzaakt dat verschil?

LeonardN
4 jaar geleden
Ik heb een scheerapparaat dat juist wel aan de lader kan hangen. Enige wat ik kan bedenken is dat het iets met veiligheid heeft te maken, aangezien de apparaten die niet werken ook nog eens vaak in natte ruimtes worden gebruikt.
janjan
4 jaar geleden
Met mijn Philishave draait het motortje juist harder aan het netsnoer. Tandenpoetsen doe ik duurzaam handmatig, daar weet ik geen antwoord op.

Antwoorden (1)

Bij het scheerapparaat is het een beveiliging voor gebruik in een vochtige ruimte, en voor de tandenborstel is het voor wanneer je vergeet hem uit te zetten bij het op de lader plaatsen.
Telefoon en laptop worden geacht niet in een vochtige ruimte gebruikt te worden......
Toegevoegd op 07 september 2019 10:54: tekst
jc54