Kost het maar 33per jaar om deze diepvries continu aan te hebben?

Het lijkt me heel weinig. Volgens de omschrijving verbruikt hij per jaar slechts 165kWh. Volgens Google kost een kWh om en bij de 0.20€. Dus 165x0.2=33€.

https://www.blokker.nl/p/sevenstars-vrieskist-hc-110-102-liter-wit/2036142?gclid=CjwKCAjw0ZfoBRB4EiwASUMdYWK0DJW3_6OszHSmCOvjZgtM95GXKj5dOj6SH5SeN8sTmlM-HMkLBxoC59EQAvD_BwE

Antwoorden (2)

Dit is juist uitgerekend.

Uiteraard zijn er omstandigheden die het verbruik verhogen, zoals de vriezer vaak openen en vullen met goederen die warmer zijn dan de ingestelde temperatuur.

Een vriezer verbruikte 20 jaar geleden 3x meer energie dan nu. Omdat ze bijna nooit kapot gaan is het meest economische idee om ze te vervangen voor een nieuwe.
4 jaar geleden
Ik had tijd terug ook een vriezer gekocht 223 liter ( A+++ )
https://www.aeg.nl/kitchen/cooling/freezers/chest-freezer/ahb92231lw/
Deze verbruikt 122 kWh per jaar, en als energie prijzen stijgen stijgt ook de kosten per jaar.
( en hoe zuiniger het apparaat hoe minder snel het stijgt )

Mijn vriezer
A+++ 223 liter verbruikt 122 kWh per jaar

Dus 24,40 Euro per jaar / bij 0,20 per kWh
Dus 25,62 Euro per jaar / bij 0,21 per kWh
Dus 26,84 Euro per jaar / bij 0,22 per kWh
Dus 28,06 Euro per jaar / bij 0,23 per kWh

Jou vriezer
A+ 102 liter verbruikt 165 kWh per jaar

Dus 33 Euro per jaar / bij 0,20 per kWh
Dus 34,65 Euro per jaar / bij 0,21 per kWh
Dus 36,30 Euro per jaar / bij 0,22 per kWh
Dus 37,95 Euro per jaar / bij 0,23 per kWh

Als je het kunt missen ( Koop A+++ product )