Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft mijn ledlamp rood?

Ik heb een lamp gekregen & hij kan van kleuren wisselen met een afstandbediening, ik heb geen idee welk merk. Maar op de afstandsbediening staat onder “2.4G RF” geen idee wat dat betekent.
Nu wilde ik mijn lamp aan doen, hij ging heel vaak aan en uit (zonderdat ik iets deed) sprong op oranje en toen ineens op rood. Ik kan hem nu niet uit doen of een andere kleur kiezen, want hij blijft de hele tijd op rood! Dit heb ik al eerder gehad en we wisten het probleem toen ook niet, dus hebben we het lampje vervangen met een andere. Maar nu doet deze het ook! Weet iemand aub wat dit veroorzaakt/hoe dit weg kan?
Bedankt alvast!
Hieronder is een foto van de afstandsbediening.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.6K
LeonardN
5 jaar geleden
“2.4G RF” 2,4Gigahertz radiofrenquentie (of wel draadloze bediening via radio, je hoeft dus niet te richten).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/p/rgbw-6w-led-lamp-met-afstandsbediening/9200000059356054/
Weet je in ieder geval het merk: milight

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De 2.4g rf betekent dat het signaal van de afstandsbediening naar de lamp via een radiosignaal gaat, je hoeft dus niet te richten. Zou het kunnen zijn dat er een ander apparaat ook aan het zenden is en als stoorzender werkt? Dat zou ook het verspringen verklaren. Even testen in een andere ruimte geeft inzicht of er een stoorzender in de buurt is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding