Wat verbruikt meer als de stekker in het stopcontact zit, een draagbare radio of een laptop?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
LeonardN
5 jaar geleden
Het lijkt me dat het gemiddeld verbruik van draagbare radio's een eind onder dat van laptops zit.

Antwoorden (1)

1. Als de stekker in het stopcontact zit maar het apparaat staat uit is het verbruik nul.
2. Een laptop verbruikt evenveel met of zonder stekker in het stopcontact.
3. Als een radio hard staat verbruikt hij méér dan als hij zacht staat.
4. Als een computer hard werkt (spel/rekenwerk) gebruikt hij méér dan als hij alleen maar aan staat.
Als je het verbruik wilt weten moet je het meten.
Verbruiksmeters zijn er rond de €20.