Welk stekkerdoos is beveiligd tegen kortsluitingen?

Ik ben op zoek naar een stekkerdoos met een beveiliging tegen kortsluitingen. Heel veel stekkerdozen hebben een beveiliging tegen overspanning, maar dit echter niet voor kortsluitingen na een Google search gedaan te hebben. Ik kan alleen niet achterkomen waar een stekkerdoos van voorzien moet zijn om tegen kortsluitingen te kunnen.

Iemand die hier meer verstand van heeft waar ik moet letten bij aanschaf?

Groet,
Roy

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Dat zou dan een stekkerdoos met automaat (zekering) moeten zijn?
Beetje dubbel lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@TurfGraver: Dank je wel voor je tip, ik zal op de door jou opgegeven term zoeken om de juiste te vinden. Reden dat ik het vroeg is omdat wij in een verzamel gebouw zitten en soms producten testen waar defecten tussen zitten, waardoor ook de stoppen van onze buren eruit springen omdat het allemaal op 1 groep zit -_-
TurfGraver
5 jaar geleden
Zou dan iets van een eigen groepenkast er tussen zetten.
Let wel dat deze dan lager is afgezekerd dan die van de buren. :-)
TurfGraver
5 jaar geleden
Je zou zoiets er tussen kunnen zetten.
https://www.caravanonderdelenshop.nl/Webwinkel-Product-200696963/Aardlekschakelaar-zekeringautomaat.html
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@TurfGraver, kijk is aan dit wel zeker handig zo een los kastje.
Thanks voor de tip, zal denk ik toch eerder zoiets installeren. Groet,
Roy

Antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is een overspanningsbeveiliging niet alleen voor bliksem inslag. Tenminste dat is wat ik haal uit vele artikelen die ik tegen kom.
LINK: https://nl.wikipedia.org/wiki/Overspanning_(elektriciteit) Kan het ook fout hebben :)