Printer heeft 2 weken zonder inktpatroon gezeten, wat nu?

rode inktpatroon was op die heb ik toen weg gegooid en had geen tijd om nieuw op zetten,na 2 weken heb ik nieuw patroon in gezet maar nu drukt hij geen rode inkt meer ,printer herkent dat cartridge is vervangen maar hij gebruikt die inkt niet ,anderen kleuren worden gewoon afgedrukt.
printkoppen zijn uitgelijnd en gereinigd. (EPSON SX510W/TX550W Series)

Antwoorden (1)

Als je printer 2 weken zonder inktpatroon heeft gezeten, is het aan te raden om de printer te resetten. Hiervoor kun je de handleiding van je printer raadplegen. Als je de printer reset, zou deze weer moeten werken. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat de printer defect is.
Bronnen:
een maand geleden