Er is geen direct voordeel om een wasmachine en droger van hetzelfde merk te hebben. Je gebruikt ze toch afzonderlijk en de was droogt niet anders/beter als hij in een machine van hetzelfde merk is gewassen.
Alleen als ze beide in de garantieperiode kapot gaan, hoef je maar 1x te bellen voor de servicemonteur. Maar als je een kwaliteitsmerk koopt, ga je daar als het goed nooit gebruik van te maken.
Je kan wellicht iets meer aan de prijs onderhandelen als je ze bij dezelfde leverancier koopt. Kunnen ze ook gezamenlijk geleverd worden. Maar ook daarvoor hoeven ze niet van hetzelfde merk te zijn. Alleen voor het uiterlijk passen twee machines van hetzelfde merk mooier bij elkaar.
6 jaar geleden
Utrecht
6 jaar geleden
Ik benoem het toch ook? "Alleen voor het uiterlijk passen twee machines van hetzelfde merk mooier bij elkaar." Er zullen niet veel mensen zijn die het uiterlijk van hun wasmachine als belangrijkste criterium nemen. Hij staat niet in de woonkamer.

Andere antwoorden (1)

het slimste is om te bekijken welke beter is meestal maakt het niet uit welk merk het is. want je kan hetzelfde merk kopen maar bekijk andere merken ook! straks vindt je een betere kwaliteit droger of wasmachine van een ander merk!