Kan een printplaat van een modulaire gasbrander defect door ongeschikte thermostaat?

Een installateur van CV beweert dat de regelings-printplaat van de modulaire gasbrander defect is door de combinatie met een aan/uit-thermostaat in plaats van een opentherm (modulaire) thermostaat.
Is dit een correcte bewering?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een OpenTherm gecertificeerde CV-ketel zal bestand zijn tegen het kortsluiten van de twee aansluitdraden. Dit is gespecificeerd in de OpenTherm-standaard. Het kortsluiten (wat een aan/uit-thermostaat doet) zal de ketel doen starten.

Antwoorden (1)

Een OpenTherm gecertificeerde CV-ketel zal bestand zijn tegen het kortsluiten van de twee aansluitdraden. Dit is gespecificeerd in de OpenTherm-standaard. Het kortsluiten (wat een aan/uit-thermostaat doet) zal de ketel doen starten.