Mijn inbouwkoelkast is 24 jaar oud en de achterwand vriest steeds heel snel weer aan en voedsel en dranken bevriezen.Zou die toch te oud zijn?

Iedere ochtend staat er water op de bovenste plaat en ook onderlangs komt er af en toe water uit.Voedsel en dranken bevriezen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Ivana
6 jaar geleden
Kan zijn dat de rubbers van de deuren niet goed meer afsluiten, dan krijg je dit soort euvels.
paulus811
6 jaar geleden
Een nieuwe koelkast is zoveel zuiniger dan een 24 jaar oud model, dat je de aanschaf vrij snel terugverdient. Je bent dan uiteraard ook in een keer van de problemen af. Ik zou het niet oplossen en een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had laatsts hetzelfde probleem. Heb zo'n koelkast die je zogenaamd nooit hoeft te ontdooien. Ahem.
Monteur kwam en suggereerde om de koelkast naar buiten te plaatsen en zekers 3 dagen te laten ontdooien. In totaal heb ik hem 4 dagen buiten gehad, naar binnen geplaatst, 24 uur rust gegeven om de vloeistoffen te laten setttelen en weer aangesloten. Hij werkt weer als van ouds, geen ijsvorming meer, geen cola die je als ijslollies zou kunnen gebruiken etc. Probeer, laten ontdooien tot er compleet geen vocht meer uit komt.

Antwoorden (2)

Het lijkt wel alsof de thermostaat niet meer zo goed werkt. Na 24 jaar is dat ook geen wonder. informeer of het vervangen van de thermostaat nog de moeite waard is qua kosten of dat een nieuwe inbouwkoelkast (tweedehandse?) voor een prikke te krijgen valt. Anders een niet inbouw als je daarvoor ruimte in de keuken kunt maken?

Na 24 jaar zou ik eerder een andere kiezen of liever zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Antwoord: ja je inbouwkoelskast is na 24 jaar toch wel te oud.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat het ook is, ik zou hem vervangen. Deze koelkast gebruikt circa 3 keer zoveel energie als een nieuw model. Dat is in goede staat. Als de thermostaat defect is, wat inderdaad aannemelijk is wordt het gebruik allen maar hoger.