Waar ligt het probleem als satellite box aangeeft dat geen signal ontvangt?

een keer de antenne kabel losgemaakt en opnieuw aangesloten en hij ontvang geen signal meer,zou het aan het schotel of bekabeling leggen hoe kan ik dat controleren?zijn er speciale gereedschap daar voor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als de ontvanger al langer werkt, en dan af en toe wegvalt bij dit weer, ligt dat aan het weer.
Of er is een tak voor de schotel gaan hangen.
Mogelijkheid drie: de schotel is door de wind gedraaid.
Mogelijkheid vier: de triple kop is gedraaid door de wind, maar dan doet 23,5 het wel.

Antwoorden (1)

Als er eerst eerst wel en later geen ontvangst is dan zou het kunnen zijn dat je kortsluiting gemaakt hebt tussen mantel en kern van de kabel. Tussen kern en mantel staat een gelijkspanning van 18 V om de LNB te voeden, die spanning moet je met een universeelmeter kunnen meten.
Handiger is een Satfinder te kopen en deze tijdelijk tussen de ontvanger en de schotel op te nemen.
Je kunt dan op het metertje zien en met het buzzertje horen of je signaal zo hoog mogelijk is.
Zo'n satfinder kost hooguit een paar tientjes en is eigenlijk onmisbaar bij het nauwkeurig richten van de schotel.
In de satfinder zit ook een klein lampje om de meter te verlichten, als die niet brandt dan is de gelijkspanning voor de LNB niet aanwezig en zal de schotel zeker niet werken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
koraal19
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ,als er een kortsluiting is hoe kan die op lossen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er kortsluiting geweest is en er nu geen gelijkspanning meer staat op de schotelaansluiting van de ontvanger dan is er waarschijnlijk een interne zekering kapot.
In dat geval zul je de ontvanger moeten (laten) repareren...