Kun je Nespresso ontkalkingsmiddel meerdere keren gebruiken?

Ik heb 4 Nespresso machines die regelmatig ontkalkt moeten worden met de originele Nespresso ontkalkingskit. Aangezien deze 9 euro kost zou ik graag hetzelfde middel in de 4 machines gebruiken en pas daarna weggooien.

Van andere ontkalkingsmiddelen gaat de machine kapot (zegt niet alleen Nespresso...), dus ik zoek niet naar alternatieve oplossingen.

ronron1212
6 jaar geleden
Steradent doet het ook prima
Inekez1
6 jaar geleden
Lijkt me niet verstandig. Je spoelt dan de kalkdeeltjes van het ene apparaat door het volgende apparaat. Als het zuur niet meer goed werkt omdat er te veel kalk in zit, worden in het volgende apparaat dus geen kalkdeeltjes meer opgelost, maar je gooit er wel de kalkdeeltjes van het vorige apparaat bij. Kans dat er ergens een klein gaatje verstopt gaat raken is dan groter dan wanneer je helemaal niet zou ontkalken. Action heeft 2 soorten ontkalkingsspul. Volgens de verpakking is de blauwe ook geschikt voor espresso-apparaten. De roze alleen voor waterkokers, filterkoffie-apparaten en strijkbouten.

Het beste antwoord

Nee, dat kun je niet meerdere keren gebruiken. Maar waarom til je die periode van ontkalken niet naar de 2e periode, ik doe dit al zolang ik een Jura heb en ik woon in een gebied met vrij hard water, een goede indicatie is bij mij het water reservoir, ik stel mij voor dat een Nespresso ook een reservoir voor water kent. Dus als je kalkafzetting ziet ontstaan wordt het tijd om te ontkalken, en houd je niet vast aan het ontkalkings-regime van het apparaat, die meet nergens in absolute vorm of er kalk ontstaat, die neemt een gemiddelde dH en telt daarbij de kopjes gezette koffie, en vergeet niet dat de fabrikant van de ontkalk tabletten nou net van Nespresso zelf is, en dus tot doel heeft zoveel mogelijk van die meuk te verkopen, en zeg nou zelf dan zet je toch die ontkalk-timer effe wat strakker als fabrikant?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Goed antwoord. Je hebt gelijk dat de machine een gemiddelde waterhardheid neemt en het aantal kopjes telt, maar het vervelende is dat er vanaf dat moment een lampje begint te knipperen wat alleen uit gaat als je de ontkalkingsprocedure doorloopt. Ik accepteer de kosten maar en zal er niet failliet aan gaan. Een Jura is een mooi apparaat, maar daarvan begreep ik dat de kosten voor een (noodzakelijke) onderhoudsbeurt ook niet mals zijn. Bedankt voor je antwoord, 10 puntjes voor jou ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Een Jura is een mooi apparaat, maar daarvan begreep ik dat de kosten voor een (noodzakelijke) onderhoudsbeurt ook niet mals zijn." Ja, klopt in zoverre dat als je het laat doen en opstuurt(zou ik nooit doen) het onderhoud in de papieren loopt. Maar ik heb 10 jaar zonder enige issue van enige betekenis de Jura koffiemachine kunnen gebruiken met 14.000 bakjes op de teller. En toen kwam 'error 8' in beeld, wat problemen met de brewer betekent, dan ben je financieel aan de beurt als je een refurbished brewer koopt, maar als je het zelf doet ben je voor €40 euro klaar bij http://www.esprase.nl Dus het valt wel mee, nu dat we in jaar 14 zijn moeten de maalsteentjes vervangen worden, ik schat ook zoiets als €40 dus verspreid over de jaren van excellent koffiegenot een koopje(!) :-)