Zuigt 1 nieuwe Stofzuiger van 800watt het zelfde als een 20jaar oude van 1600watt?

We hebben 1 nieuwe stofzuiger nodig dus zoek ik 1 die de zelfde kracht heeft als de oude ( 20jaar ) met 1600watt.
Er word zoveel over gezegd en geschreven dat een nieuwe eco stofzuiger dezelfde kracht hebben maar hoe is de praktijk ervaring hierover?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Hoe hoger het motorvermogen van een stofzuiger, hoe meer energie hij verbruikt. Maar is een hoog wattage nodig voor goede zuigprestaties? Zeker niet!
Stofzuigers met een laag wattage kunnen prima zuigen, zo blijkt keer op keer uit onze tests. En omgekeerd; de stofzuigers met hoge vermogens zuigen zeker niet beter. Wat heeft dan wél invloed op de zuigprestaties? Een efficiënt mondstuk en een gesloten luchtstroom in de stofzuiger dragen het meest bij aan een schone vloer.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
gewoon goed.

Andere antwoorden (1)

Wat er veel over gezegd wordt heet met een deftig woord marketing waarin beloften worden gedaan om jou over te halen die stofzuiger te kopen, maar ergens in je achterhoofd kriebelt een gedachten dat hoe goed je die buis ook ontwerpt je nooit een 1600W stofzuiger kunt verslaan met een 800W exemplaar... zorg dat dit kriebeltje sterker wordt...en laat je gezond verstand zegevieren!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Tenzij die 1600W veel warmte genereerde en lucht aan alle kanten aanzoog. ;-)
Maar je hebt waarschijnlijk gelijk, al zeiden we vroeger bij Philips, luchtverplaatsing zuigt stof op niet vermogen...