Kunnen tosti apparaten ontploffen in het water?

want ik heb per ongeluk de tosti apparaat gegooid in het water

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4K
Erna55
7 jaar geleden
Hij is dus nog niet ontploft.
Maar ik zou hem niet meer gebruiken omdat je kortsluiting kunt krijgen. Trek de stekker eruit wanneer je dat nog niet gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Raak het water of de kraan niet aan !!!!!!!! Zet de hoofd stroom schakelaar uit dan pas iets aan raken. Ook de waterleiding , afvoer kan onder stroom staan . Op moment dat jij het water aanraak ben je de sigaar !!! Dan maak jij de aarde en dan mogelijk boem en zit je haar in de war of nog erger . Pas op !!!

Antwoorden (2)

Nee ontploft niet, haal wel de spanning eraf en laat het apparaat goed drogen voor je het opnieuw gebruik, gebruik b.v. een föhn om droog te blazen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De beste manieren om achter dingen te komen, is om het uit te proberen. Het liefst op een veilige manier overigens.

En wat heb je gezien, het is niet ontploft. Om er zeker van te zijn moet je het experiment wellicht in 3-voud uitvoeren. Maar hierbij de spoiler alert, tosti apparaten ontploffen dan nog steeds niet.

Wat betreft de veiligheid:
- haal het tosti-apparaat uit het stopcontact. Elektra en water doen het niet goed samen (of correcter gezegd, ze doen het juist heel goed samen, maar het is niet goed in combinatie met je gezondheid).
- laat het apparaat eerst goed drogen voordat je het weer aan sluit. Ivm kortsluiting.
- het kan zijn dat het apparaat intern gaat roesten en daardoor niet meer goed werkt. Door roest ontstaat meestal kortsluiting dus houd daar rekening mee.
- kortsluiting kan gepaard gaan met een vonk / knal. Dit is echter niet ontploffen, maar je kan er wel van schrikken (zeker als de vonk wat groter is).
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
En toch ben ik dan stiekem benieuwd wie de - gegeven heeft (en waarom, gezien er een heel aantal daarvoor waren die dit een nuttig antwoord vonden).