kan ik internet en tv bij 2 verschillende providers afnemen?

Hallo,

Is het mogelijk om bijvoorbeeld .
Alleen een tv abbonoment bij xs4all af te nemen
en internet bij tele2 ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Ja, je bent vrij in het kiezen van de leverancier voor producten als TV, internet, telefoon. Als regel is het wel veel goedkoper als je alles bij één provider onderbrengt.
XS4ALL is vast niet de goedkoopste, maar naar mijn ervaring wel een heel goede.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
capthavoc
8 jaar geleden
Probleem is dat je 2 modems hebt en je kan er maar 1 aansluiten ?
dus vraag is of het modem van de een maatschappij werkt met de instellingen van de ander ?
je heb voor ADSL naast de TV setop kastje toch ook nog een modem nodig dus vraag ik me af al je TV apart zonder internet kan afnemen ? bij ziggo (kabel)kan het al niet daar moet je internet afnemen om ook TV te hebben Ik heb wel eens internet van xs4all gehad en daar het tv kastje van telfort op aangesloten
dat werkte gewoon.
Andersom, het modem van telfort op de lijn voor xs4all en tv kastje van telfort werkte toen niet. ik woonde destijds in een tijdellijke flat en had het internet aldaar gratis terwijl mijn abbo op telfort
op de ander flat nog wel door betaald werd. De hele flat was aangesloten op een soort zakelijk bulk connectie vnaXS4ALL lekker snel dus ik heb geen idee of er verschil is met een particulier verbinding. Hou er ook rekening mee dat je voor een TV setop box een vrij snelle verbinding moet hebben. maar als je op alleen internet van 20 mb ook nog een tv kastje aansluit van een andere maatschappij dat de snelheid dan niet ingeregeld is. en dus waarschijnlijk veel stoort

je kan WEL de zaak spitsen
over kabel en ADSL
je neemt bv bij ziggo (kabel) alleen internet
en je besteld daarnaast bijv alleen TV op tele2 ADSL
je krijgt dan een modem en TV kastje na TELE 2 en een los modem voor kabel. ZIGGO tip: mocht je zo gek dit te proberen (op ADSL)
alleen
Neem dan in elk geval internet af van XS4ALL
Het modem van hen (fritzbox) is meestal niet voorzien van een speciale kreupele firmware
toegespits op alleen tele2 of telftort ed maar of er dus verschil is tussen die bulk aansluiting
en een pariculier verbinding kan ik je niet vertellen glasvezel is denk ik ongeveer hetzelfde verhaal Aangezien het modem van een glasvezel verbinding al in je huis is
zou je dus alleen een TV setop nodig hebben maar ik vraag me af of een ADSL setop box op Een GLASVEZEL modem aangesloten kan worden
lijkt me sterk van niet maar toch je zou eens wat testje kunnen doen op je eigen verbinding
leen de TVbox van je buren eens ?
kijk of dat werkt ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan alleen in bepaalde gevallen. TV van Ziggo en internet via ADSL bijvoorbeeld. In andere gevallen zit je al snel aan 2x hetzelfde systeem wat niet kan. Of zoals captha al zegt met Ziggo waarbij je haast geen internet zonder TV af kan nemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jarenlang ziggo gehad voor tv en internet van Tele2 dit is geen enkel probleem