Wat is de echte naam voor een beschuit molen?

Zo'n ding waar je beschuit in kan doen dan draai je aan de hendel en vervolgens gaat er een ijzer over een ander ijzer met gaatjes heen. Als je er beschuit in doet word dit fijngemalen als paneermeel.

Je kan er ook zachte vruchten in doen zoals bessen, bramen en frambozen. Maar ook gekookte tomaten. Dan blijven de pitjes achter. En bij tomaten ook de velletjes.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is er niet echt aan die naam? Ik ken hem niet anders
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Beerenburgertje, als ik met Google afbeeldingen naar 'beschuitmolen' zoek, krijg ik niet zo'n soort apparaat te zien. Ik ken dat apparaat zelf niet, maar er zal dus een andere benaming voor moeten bestaan, is mijn conclusie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn moeder deed dat in een draaizeef. Misschien dat je dat bedoeld?

Antwoorden (1)

Die heet roerzeef ook wel passe-vite genoemd.
Ondermeer te koop bij Blokker en (andere) huishoudelijke winkels, zie ook de link hieronder.