Kan een Whirlpool Green 850 wasdroger bovenop een Whirlpool Ceremotion 1407 SM wasmachine worden gezet?

1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de wasmachine goed staat en niet loopt of schut dan zou het geen probleem mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal kun je een speciale rand kopen zodat het bovenste apparaat er niet aftrilt.

Het beste antwoord

Ik raad je af de wasdroger op de wasmachine te zetten; je kunt het beter andersom doen, lees verder waarom.

Als het haalbaar is zou ik het andersom doen: dus de wasmachine boven op de droger zetten. Ook de droger is een sterk apparaat en zal de wasmachine met gemak kunnen dragen. Trouwens bij voorkeur geen apparaten op elkaar zetten, maar ik neem aan dat je wens voortkomt uit ruimtegebrek. Wij hebben het zelf ook wel gedaan tot we een bijkeuken kregen.

De reden om het andersom te doen is dat een wasmachine bij het centrifugeren nogal gaat trillen en als er iets bovenop staat zou dat er af kunnen trillen/ vallen. De droger zal weinig trillen, dus is die beter geschikt om iets bovenop te zetten. Wanneer je dit gaat doen, zorg dan wel dat je (a) goed bij alle snoeren kunt om als dat nodig is de stroom eraf te halen, (b) de warmte die deze apparaten afgeven goed weg kan (dus niet te dicht tegen een muur aan zetten) en (c) zorg dat je iets dat stroef en dempend is, op de droger legt. Bij voorbeeld een dikke rubberen mat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
joro
8 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken! Het zeepbakje zal inderdaad ongemakkelijk hoog zitten, als de wasmachine bovenop de droger komt, maar veel mensen doen een wasmiddel in de trommel, dus dan is dat geen probleem. Het beste is inderdaad de apparaten naast elkaar te zetten.