Bij sommige producten staat: vaatwasserbestendig, in het bovenste rek. Waarom kan je ze niet onderin doen?

Zit er zoveel verschil tussen boven en onder? Kan me niet voorstellen dat het onderin ineens stuk gaat...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Omdat bij de meeste vaatwassers het verwarmingselement onderin zit, wordt voor plastic voorwerpen vaak aangeraden deze in het bovenste rekje te zetten. Ook (dingen met) kleine onderdelen kun je vaak het beste bovenin op het rooster leggen, omdat ze anders door de mand heen op de bodem van de vaatwasser kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
In mijn vaatwasser zit onder ook gewoon een rek en daarin een mandje voor vorken en messen de openingen van beide rekken zijn gelijk.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Bij mij heeft het bovenste rek fijnere mazen dan het onderste. En helaas past niet alles in het bestekmandje.