Kun je met een kunsstof staafmixer in de hete soep?

Ik ben van plan een staafmixer te kopen, waarschijnlijk deze:
http://www.staafmixershop.nl/product/151740/bosch-msm67pe.html#product_specifications

Nu is deze staafmixer van kunsstof, kan ik daarmee in de hete soep?
De meningen lijken er erg verdeeld over.
Deze staafmixer kost 55 euro, dat vind ik ook nog een leuk prijsje.
Of heb je voor een goede staafmixer toch nog een duurdere nodig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Geen probleem. Sowieso denk ik niet dat het kunststofgedeelte de vloeistof raakt, de staaf zit aan een metalen deel.
Daarnaast, zeker Bosch, gebruiken harde kunststoffen, dit kunststoffen hebben een laag smeltpunt, bij circa 130 graden Celcius. Maar zo heet kan de soep niet eens worden. Dus nogmaals, geen probleem.