Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben Amerikaanse fornuizen vaak het bedieningspaneel áchter de kookplaten?

Het lijkt me onhandig en zelfs gevaarlijk om de knoppen aan de achterkant te hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het gaat me niet zo zeer om de voor- en nadelen van de plek van de knoppen, maar waarom je vooral in Amerika nog vaak knoppen aan de achterkant ziet, terwijl dat hier zeldzaam is.

Picture for question
bamibal
9 jaar geleden
6.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heb je gelijk in . Maar aan de voorkant is het weer kwetsbaar ( tegen aan stoten ) en kinderen enz . Ja overal is weer wat voor te zeggen . Nu met knoppen achter met vlam in de pan :( ja niet handig en met grote pannen op kan je er niet makkelijk bij . Tja !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Hoe is dit een antwoord op de vraag ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ waarom spreken ze Engels en eten ze donuts?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat men in de USA andere prioriteiten stellen . Dus veiliger voor kinderen en minder kans beschadiging . Ook dat je zonder te bukken direct ziet hoe het er voor staat . Maar dat het echt niet voor alle apparaten op gaat . Er blijft voor alles wat te zeggen . Ja het viel mij in de USA ook op.
Ik was in 2011 in de USA en dit viel me ook op en ik heb het gevraagd aan Chris, de vrouw van Gary Green uit Syracuse, Indiana waar ik te gast was. De reden is volgens Chris dat knoppen aan de achterzijde niet bereikbaar zijn voor (kleine) kinderen en dat lijkt inderdaad zo te zijn: je hebt gewoon een bepaalde lichaamslengte nodig om erbij te kunnen.
Echter, om die knoppen te moeten bedienen vlak over hete elementen heen is ook niet zo slim bedacht. Maar als je 1.40 of langer bent lijkt me dit geen echt probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Tja, maar waarom doen ze dat dan hier niet?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding