Bestaan er nog verwarmingssystemen zoals Truma(tic), die op gas werken, maar enkel warme lucht binnen blazen en de verbrande gas buiten uitstoten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, de meeste grotere gasheaters hebben een rookgasafvoer naar buiten terwijl ze warme lucht naar binnen blazen. Je ziet ze in grotere hallen zoals bijvoorbeeld de bouwmarkt aan het plafond hangen.
Er zjin ook mobiele systemen met rookgasafvoer te krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je had het over blazen waardoor ik echt met blazers kwam. Kijkend naar het trumatic apparaat ben je wellicht ook geholpen met een good old Pelgrim of Etna gaskachel. Heeft een rookgasafvoer maar blaast niet, werkt meer als haard.