Hoe gebruik ik deze messenslijper?

Ik wil mijn schilmesjes slijpen en begrijp dat ik hiervoor het middelste gleufje moet gebruiken. Op het tekeningetje staat dat ik het handvat moet vasthouden, het mes met het snijvlak erin plaatsen en dan naar me toe 'trekken'. Maar hoe vaak moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Je zet het mesje tussen de wieltjes en trekt het naar je toe. Als je dat een stuk of 20 keer doet, is je mes weer vlijmscherp.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je regelmatig je messen slijpt, dan is het met 5 keer doorhalen ook scherp. Ga je wachten met slijpen tot je messen helemaal bot zijn, dan ben je wel even bezig om het weer goed scherp te krijgen. Neem een tomaat, slijp het mesje, kun je er zonder moeite mee door een tomaat snijden, dan is 'ie scherp. Deukt de tomaat in, dan moet je nog even doorgaan met slijpen.
Reddie
9 jaar geleden
Als je regelmatig je messen slijpt, dan is 3 keer al voldoende.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Regelmatig staat geen bepaalde tijd voor dus het is afhankelijk wat jij onder regelmatig verstaat en hoe vaak je je messen gebruikt om te kunnen zeggen hoe vaak je je messen moet slijpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien was 20 x inderdaad wel overkill, maar daarna haalde ik er met gemak mijn duim mee open ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ben ik nog zo benieuwd waar die andere twee gleuven voor dienen..... Wie weet dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij voor messen of scharen die aan maar één kant geslepen zijn. Als je naar het snijvlak van je mes of schaar kijkt, zie je welke kant dat is.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik kan niet met die wieltjes dingen overweg. Ik sloop messen daarmee. Doe mij maar een ordinair aanzetstaal :-)