Is het erg slecht voor een koelkast als je deze naast een gasfornuis zet?

Om ruimte te besparen zet ik de koelkast het liefst naast het gasfornuis. De ruimte er tussen is dan helaas wel minimaal. Kan een koelkast daar tegen? De koelkast staat nu bij de verwarming en half voor het raam. Dat is ook niet echt een goede plek.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K
Rieneke1
9 jaar geleden
ik heb er een houten plaat tussen gezet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat niet gevaarlijk i.v.m. brand?
Rieneke1
9 jaar geleden
Welnee, dan zou het veel en veel heter moeten worden.
Hout isoleert goed, het bevalt me prima.

Het beste antwoord

Een gasfornuis staat maar ongeveer een half uur per dag aan, dat is geen probleem.
Je kan zoveel mogelijk de pitten aan de andere kant gebruiken, vooral als je iets lang laat pruttelen.

Eventueel zou je er nog een metalen plaat met een cm tussenruimte tegen de koelkast kunnen zetten, maar dat is niet echt nodig.
Deze plek beter dan in de zon of naast een verwarming die veel langer per dag aanstaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik had ook dit idee, maar twijfelde telkens weer. Behalve dat een koelkast zijn warmte kwijt moet kunnen, dacht ik ook dat de zijkant van de koelkast heel heet zou kunnen worden. Vanochtend realiseerde ik mij opeens dat nu de magnetron direkt naast het gasfornuis staat. Die heeft nergens last van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zal ik straks veel ruimte hebben in de keuken!