De vaatwasmachine werkt plots niet meer en de wc is plots ook verstopt. Kan dit met elkaar te maken hebben ?

Na een tiental minuten stopt de machine, blijft er water in staan en geeft hij al een beep dat ie op het einde van het programma is.

1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt heel makkelijk controleren of de afvoerbuis van de vaatwasser verstopt zit. Trek de afvoerslang van de vaatwasser eruit, giet een kannetje water in de buis en als je het geluid steeds hoger hoort worden, zit hij verstopt. Ik heb het kunnen oplossen met ontstoppingskorrels van Kruidvat, maar bij jou zal er waarschijnlijk wel meer aan de hand zijn, een verstopte hoofdafvoerbuis of riool.

Antwoorden (1)

ja, dat kan met elkaar te maken hebben, als de afvoer van de vaatwasser op dezelfde afvoer is aangesloten als de toilet. als de vaatwasser het water niet kwijt kan, dan kan hij zijn programma niet afmaken en zal er mee stoppen.
9 jaar geleden
rubia
9 jaar geleden
Het is niet op dezelfde afvoer aangesloten. Dank.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Loopt de gootsteen wel goed door?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen in de straat zit op dezelfde afvoer..
Ligt er maar net aan waar de verstopping zit.
rubia
9 jaar geleden
Ja gootsteen wel