Hoe controleer of een gasslang goed is aangesloten?

Onlangs heb ik een monteur in huis gehad (niet specifiek voor de gasaansluiting), wie ik vroeg even naar de gasaansluiting van mijn gaskookplaat te kijken. Ik heb de aansluiting met teflontape aangesloten bij de delen waar metaal op metaal aansluit, de gasslang had rubberen ringetjes (dus daar geen teflon).

Deze monteur draaide de boel nog wat extra stevig aan en hield vervolgens een brandend papier tegen de aansluiting / slang om (ik denk) te testen op lekken. Is dit normaal? Ik schrok me de ***** !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet normaal.
Testen doe je met water met wat afwasmiddel of met een spuitbus die ervoor gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Jackd plus.
Ik wilde ook zeggen: zeepsop erop en kijken of die plaats 'bellen blaast', dan is de gasslang of koppeling lek.
inkwasten met zeepsop en kijken of er belletjes geblazen worden