Is er een manier om na te kijken of een stop vervangen moet worden ?

Het is een moderne stop, eentje die je dus weer gewoon aan kunt zetten
maar ik heb het idee dat hij bij het minste geringste eruit springt
stop slijtage ????? is dat mogelijk ???

Toegegeven: dit huis heeft vrij weinig stopcontacten en veel andere dinge er aan TV pc modem etc etc
Maar hij spring alleen uit als ik bijvoorbeeld de stofzuiger aan zet als deze in de hoogste stand staat.
Als ik de stofzuiger (die dus een toerenregelaar heeft ook maar iets zachter zet is er niets aan de hand. en de rest van de apparatuur staat meestal gewoon in standby TV, stereo pc etc

kun je(mag je) dit zelf vervangen ? en mag je er eventueel ook een zwaardere stop inzetten
het is een huurhuis)
dus wie moet ik daarvoor bellen ?
verhuurder of,.. netwerk leverancier ?

Het beste antwoord

Klinkt alsof je hij te zwaar wordt belast. Een elektricien kan er zo een bijmaken, hier kan je beter niet zelf aan gaan rommelen, dit kan brandgevaar opleveren. Ook overbelasting is natuurlijk niet erg veilig. Willekeurige elektricien kan een goede inschatting maken van de situatie en of je er wellicht teveel op aansluit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nou je zekering automaat doet keurig zijn werk, beschermen tegen overbelasting.
dit om overbelasting, van de bedrading etc. en hiermee brand, te voorkomen.
denk dat je groep al wat zwaar belast is, en een stofzuiger net de beroemde druppel is.
normale groep is max. afgezekerd met 16 Ampere.
mocht de zekering lichter zijn kun je deze vervangen voor een 16 Amp. exemplaar ( MAX!).
anders wat van de groep af halen en op een andere groep zetten.

automaat vervangen is niet moeilijk, weet wel waar je mee bezig bent!

bij werkzaamheden aan de installatie, altijd de aardlek / hoofdschakelaar uitzetten!
automaat zit op een din-rail geklikt, deze kun je zo vervangen, draden overzetten en goed strak aandraaien.

succes,nussie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10A of 16A zekering?

vermogen stofzuiger?
Ook de stofzuiger kan het probleem zijn, probeer deze eens op een andere groep. Bijvoorbeeld op die voor de wasmachine, daar staat als het goed is niks anders op.