Hoe heet dit apparaatje waar je electra draad mee kunt ontmantelen?

Ik ben op zoek naar de naam van dit apparaatje.
Zodat je de plastic , mantel van kabels totaal kunt verwijderen en alleen het koper overhoud.

Mijn broer is elektricien heeft vaat veel afvalmateriaal
Met mantel levert bijna niets op!
Zonder wel.

Ooit hebben we dit apparaatje gezien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met mantel rond 1 euro, zonder de volle koper prijs, maar de mantel weegt ook mee in die 1 euro. Zo'n apparaatje wil ik ook wel, op youtube genoeg gezien, maar nooit iets wat echt de moeite leek, behalve als je dikke kabels hebt, met 4mm2 en dikker draad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=Qp-mb9DzELQ
ItisILeClerc
10 jaar geleden
ik zou het aan een electricien vragen

Het beste antwoord

Een draad strip machine, ik heb er een paar gevonden op google...erg duur.

Via marktplaats deze gevonden:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/gereedschap-overige-machines/m712699956-kabelpeller-kabelstripper-kabelpelmachine-kabelstripmachine.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Toegevoegd na 2 minuten:
Of kabelpelmachine.
http://www.recuperma.be/nl/nieuwe-machines/kabelpelmachines/item/100-kabelpelmachine-rc-1500
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Nu weten we meteen hoe zo'n machine heet: een kabelpeller. Als ik het zelf had bedacht had ik nooit gedacht dat zo'n ding echt zo zou heten.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nee ik ook niet haha
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Apparaatje?
Da's geen apparaatje maar da's een serieus machien!!
:-D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord
Alleen helaas onbruikbaar veel te groot en duur. Moet een kleinere zijn maar die heeft een andere benaming

Andere antwoorden (3)

Zoiets noemen wij een striptang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee apparaat!
Totale kabels!
ronron1212
10 jaar geleden
Wat bedoel je nu met nee apparaat?????
Cryofiel
10 jaar geleden
Een vlammenwerper. Daarmee verbrand je het plastic, zodat je het koper overhoudt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verbranden zonder (dure) filtering is niet toegestaan.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik dacht ook aan striptang of stripper, maar inderdaad 2cauliflowers heeft het over een apparaat. Dus ik ga er vanuit dat hij een machinaal ding bedoeld i.p.v. een tang.
Cryofiel
10 jaar geleden
Volgens mij is vraagsteller een vrouw. Dat blijkt ook wel uit de nick en de avatar, dacht ik zo. Uit de vraag begrijp ik dat ze geen striptang bedoelt, want daarmee verwijder je een halve tot een hele centimeter isolatie van het uiteinde van een kabeltje. Haar bedoeling is echter ALLE isolatie te verwijderen, zodat je alleen het pure koper overhoudt. Althans, zo begrijp ik de vraag.
Stripper wordt dit ook wel genoemd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor hij zij die hier een -1 heeft gegeven in belgie wordt dit ook stripper genoemd, Bv geef mij de stripper als je dan met elec bezig bent weet de andere wat je bedoeld
Voor het loshalen van de mantel van dikkere kabels is een gewone striptang niet geschikt, elektriciens gebruiken daarvoor een Jokari kabelmes. Jokari heeft diverse modellen voor allerlei soorten kabel. Via de link vele afbeeldingen.