Convectie/heteluchtoven, duurt heel lang dat de ventilatie draait terwijl de oven uit is klopt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor,wij hebben ook een heteluchtoven en dat duurt nog een tijdje,zelfs als de stekker eruit is.
ronron1212
10 jaar geleden
Niet verstandig om de stekker eruit te halen als de oven nog aan het afkoelen is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wilde checken of de oven dan wel helemaal uitging.
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, hij moet koelen

Het beste antwoord

Ja dat is om gecontroleerd af te koelen. De hittebron is niet in een keer koud en geeft warmte af. Om problemen te voorkomen (scheeftrekken bv) wordt de lucht langs die bronnen geleid om zo geleidelijk af te koelen.