Er blijven resten van het vaatwastablet in de vaatwasser achter, terwijl het klepje helemaal open is. Waar ligt dit aan, hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 48 minuten:
Er staat niets voor het klepje. Dit dacht ik namelijk zelf ook, dus heb ik die ruimte helemaal leeg gelaten. Hij doet het voornamelijk met de tabletten van een bepaald merk. Zou het daaraan kunnen liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

U zal er moeten op letten dat er geen vaat in de onmiddellijke buurt van de klep staat want de kans is groot dat uw klepje niet volledig kan openen waardaar de tablet oplost en niet volledig in de machine komt.
U kan dit niet zien want als u de deur opent zal heet klepje vrij komen.

Toegevoegd na 2 uur:
U schrijft net dat het maar met één bepaald merk is.
Dan kan u daar zeker van zijn dat het binnen de was periode niet volledig oplost. U geeft eigenlijk zelf de reden en dus de oplossing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de meeste nieuwe vaatwassers worden gebouwd om minder afwasmiddel te gebruiken, maar de makers van de vaatwastabletten maken de tabletten niet kleiner, het gevolg hier van is is dat de vaatwasser minder gebruikt dan een hele tablet, meestal is een halve tablet al voldoende
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook gehad en het opgelost door het 'zakje' waar het vaatwastablet in zit te verwijderen. Veel merken leveren de tabletten nu in een zogenaamd oplosbaar plastic jasje dat vanzelf oplost in de vaatwasser. Bij mij ontstond echter het probleem dat dit hoesje niet altijd goed of te laat oploste en het tablet daardoor niet goed oploste (het was te laat beschikbaar zeg maar).
Als jouw tabletten ook zo'n 'jasje' hebben probeer dan eens dit te verwijderen voordat je het tablet in de vaatwasser doet.