Wat te doen tegen gorgelende geluid in de gootsteen als de vaatwasser of wasmachine aanstaat?

Tijdens het draaien van ofwel de wasmachine, danwel de vaatswasser ontstaat er een gorgelend geluid in de gootsteen van de keuken. Hoe wordt dit veroorzaakt en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is dan de afvoer niet meer vrij van vreemde smetten en wordt het snel weglopen van het water enigszins geremd door iets wat zich in de afvoerbuis bevindt en daar niet thuis hoort.
Je kunt proberen wat ontstoppingsmiddel door de afvoerbuis te gieten, misschien, dat het effect sorteert.
Zo niet, dan moet je over gaan tot wat rigoureuzere middelen,zoals een metalen veer, maar ik zou er iig iets aan doen, want de kans is groot, dat bij elke keer,dat de afvoer benut wordt, de verstopping aan groeit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het best een stop op de afvoer in de gootsteen doen, dan trekt hij geen valse lucht meer en is het stil.
10 jaar geleden
Dit duid op een verstopping van de rioolontluchting.

Door dat de rioolontluchting niet goed functioneert wordt de lucht door de gootsteen er uit geperst.

Zoek uit waarbij jou de rioolontluchting zit en zorg ervoor dat deze geheel open is.