Wat moet je doen als de douchekraan (thermostaatkraan) lekt?

Ik heb een thermostaatkraan voor het douchewater en opeens lekt deze. Het is zo'n ding als in het plaatje (ongeveer). Er blijft een beetje water uit de douche komen. Maakt niet uit of ik de thermostaat op warm of koud zet. Is hier iets aan te doen of moet de kraan nu vervangen worden?

Ik ben niet heel technisch dus een stap voor stap beschrijving of instructie video zou mooi zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
54.4K

Antwoorden (1)

Je zal wat rubberen ringetjes moeten vervangen. Eerst de draaikoppen eraf halen; dopje afwippen en dan zie je daar een schroef, deze losdraaien. Op volgende tekening kan je zien om welke ringetjes het gaat (Grohtherm 1000), namelijk die gemarkeerd zijn met x.1:

http://www.klusidee.nl/Forum/about44382.html

Toegevoegd na 50 seconden:
Ringetjes verkrijgbaar bij de Bouwmarkt.