Waar moet ik op letten bij aankoop van één Senseo?

Ik wil mijn vrouwtje verrasen met het aankopen van één Senseo, ik heb zo'n ding nog nooit gebruikt en weet er niet veel over maar wij (mijn vrouwtje en ik) drinken nogal "veel" koffie en wou zo'n ding aankopen.
Kan er iemand mij helpen om de bomen door het bos te zien of te herkennen?
Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Er is maar 1 Senseo apparaat. Hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka, je hebt tegenwoordig verschillende Senseo apparaten, met verschillende functies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zodat je verschillende apparaten naast elkaar kunt zetten bedoel je? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka: bedankt en zie je dat ik er niet veel van weet.
@Stilic: nu word het nog moeilijker. ;)
bamibal
11 jaar geleden
Het wachten is op reacties van de koffiefundamentalisten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jullie "grote" koffiedrinkers zijn is een senseo redelijk prijzig. Sarista (de nieuwste variant) is 26 ct per kopje ongeveer. En dan is het apparaat nog niet meegerekend. Ik heb zelf wel een senseo (standaard model) maar ik drink max 4 kopjes op een dag. En de koffiepads moet je inderdaad verschillende merken en soorten testen. De duurste is niet altijd de lekkerste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brrrrrrr mijn vrouwtje...……
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Lizz79: ja wij lusten wel veel koffie, maar we zouden hem enkel gebruiken om koffie te drinken na onze werk of met andere woorden na 16.00 uur dan kunnen we toch geen liter koffie niet meer zetten hé, en nu drinkt mijn vrouwtje die oplos koffie van de aldi: "Cappuccino" van Summa, en mijn instinkt zegt dat dit niet zo gezond is oplos koffie (maar ik kan mis zijn hé) en qua prijs weet ik het ook niet wat die zakjes kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Och, als je deze idd slechts 's avonds gebruikt en dan niet veel meer drinkt kan je em rustig kopen. De "standaard" senseo kan je gewoon kopen. Deze is rond of in vierkant te verkrijgen. Net wat je mooi vind. Let inderdaad op literinhoud van het waterreservoir. Voor sommige modellen is een groter reservoir te koop. Ik had voor de mooi en degelijkheid de aluminium versie gekocht, maar die kan dus geen groter reservoir hebben. Als je vriendin cappuccino liefhebber is kan je de cappuccino pads van senseo proberen (makkelijk in gebruik, net als de andere pads) of voor de nescafe cappuccino ( iets meer werk aan: een pad + melkpoeder sachet) de nescafe vind ik wel lekkerder dan die van senseo. Van normale koffie staat die van de jumbo ook goed aangeschreven. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vieze, slappe koffie. Weg met Senseo!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is jouw vrouwtje erg klein?
bamibal
11 jaar geleden
@kruidenvrouwtje: dat duurde toch nog langer dan ik dacht..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je van lekkere koffie houdt,dan neem je geen senseo.

Antwoorden (2)

Je hebt tegenwoordig een heleboel verschillende modellen, van standaard tot uitgebreid.

Je moet je de vraag stellen: wat verwacht ik van een dergelijk apparaat?

Wil je er een melk opschuimer op, regelbare koffie sterkte, groot of klein water reservoir, enzovoort. Of wil je gewoon een eenvoudige waar je alleen een lekker bakkie koffie mee kunt zetten? De basismodellen zijn nog steeds verkrijgbaar.

Kijk even op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eens wat ver geleken en het verschil is er enkel het waterreservoir, het model, de kleur en de prijs. Is dit juist?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt inderdaad enkele modellen die alleen verschillen in kleur en designmaar zoals ik al zei heb je ook uitgebreidere modellen. Als je al die extra's niet nodig hebt, dan zou ik voor het basismodel gaan.
Wat lief om voor haar te kopen!
Waar je op moet letten:
- Een Senseo is voor mensen die veel koffie drinken vrij prijzig (5 cent wanneer je de
pads bij de Aldi koopt).
- Er zijn diverse designs, kleuren en vormen. Ze doen in feite allemaal hetzelfde.
Welke kleur vindt ze leuk?
- Probeer koffiepads van diverse winkels, ze verschillen flink in prijs.
- De nieuwste Senseo is de Senseo Sarista. Je kunt een plastic houder met
koffiebonen op de Senseo draaien. De aanschaf van de Senseo Sarista is nog erg
duur!
- Senseo Original lekt vrij snel, gemiddeld na 2 jaar.
- Senseo dient regelmatig ontkalkt te worden, anders lekken ze nog sneller.
- Senseo is makkelijk in gebruik. Je doet 1 of 2 pads in de houder. Knop aandrukken, 60
seconden wachten en hij is klaar voor gebruik.

Al met al, ga bijvoorbeeld eens naar de Mediamarkt, Marskramer of Blokker. Hier staan diverse modellen. Kijk wat je leuk vindt, of vooral wat je vrouw leuk vindt ;-). Meer is het niet!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt apart een groot waterreservoir kopen. Hier kun je meer kopjes koffie mee zetten. Het nadeel ervan (vind ik) is dat het grote waterreservoir aan de achterkant behoorlijk uitsteekt.

Bij Senseo Crema kun je zelf de hoeveelheid water per kopje koffie instellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt om het uitgebreid antwoord ik heb nog één vraagje, wij gebruiken één "Brita waterfilter" met van die waterfilters omdat ons water nogal veel kalk bevat en merken dan ook aan onze gewone koffiezetter dat wie die minder moeten ontkalken. Dus is die dan ook goed voor die Senseo toestel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is dan zeker een aanrader om te gebruiken voor de Senseo.