De gas-brander van mijn lavakachel met 'standaard' gasfornuis-bediening blijft niet branden. Moet knop blijven indrukken. Wie weet wat er 'mis' is ?

Alleen als ik de knop blijf indrukken na electr. ontsteking blijft de vlam branden. Laat ik deze los, dan verdwijnt de vlam. Voldoende gastoevoer trouwens, ontsteking werkt ook prima.
Is het slijtage, schoonmaken of 'afstellen' ?
Hoop dat iemand mij kan adviseren; gasapparatuur blijft voor mij risicovol en wil het alleen optima forma werkend hebben. Graag advies ! Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier kunnen meerdere oorzaken zijn waarom de waakvlam niet blijft branden.

1 De voeler is verbogen / vervuilt en voelt de waakvlam niet waardoor hij de gastoevoer uitschakelt.

2 De thermokoppel is kapot.

Als je geen tot weinig verstand hebt van dergelijke kachels is mijn advies om een deskundige te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaaf dat advies mbt. deskundigheid !

Andere antwoorden (1)

Grote kans dat het thermokoppel kapot is.