Kan ik een vaatwasser aansluiten op deze waterafvoer (zie foto)?

Ik wil heel graag een vaatwasser installeren, maar ik weet niet of dit met deze afvoer kan. Kan ik deze afvoer laten klaarmaken voor een vaatwasser, en wie moet ik hiervoor inschakelen, een lootgieter? NB: De wasmachine zit op een andere afvoer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
ronron1212
11 jaar geleden
foto?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar was de foto te groot. Als het goed is, staat de foto er nu wél bij!

Antwoorden (4)

Dat moet kunnen laat een loodgieter komen en die regelt het dan verder wel.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de vraag luidt: "kan ik..."
(de loodgieter zal het vast wel kunnen)
ronron1212
11 jaar geleden
dit vraag je
Kan ik deze afvoer laten klaarmaken voor een vaatwasser, en wie moet ik hiervoor inschakelen, een lootgieter?
Via een T stuk op het rechte stuk boven de U bocht lijkt me dat wel mogelijk. Je hebt dan tevens de mogelijkheid, om via die U bocht eventuele etensresten te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt sifons kopen met een speciale aansluiting voor een vaatwasser.
Je zult dus je sifon moeten vervangen.

Toegevoegd na 16 minuten:
zie bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen dat is niet mogelijk.

De hoogte van de uitloop is te laag en zal de vaatwasser zich nooit geheel vullen.

Daarbij bestaat het gevaar dat bij afpompen van de vaatwasser en tegelijk gebruik van de kraan de afvoer het water niet allemaal kan verwerken met een overstroming tot gevolg.

Het is verstandiger de afvoer van de wasmachine te laten splitsen en die te gebruiken.