Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Whirlpool condensdroger lekt water aan de voorzijde, onder de warmtewisselaar (soort rooster). Waar zou de lek vandaan kunnen komen? Zie foto

op de foto kun je de poot zien waar de machine op draagt. Hierlangs druppelt constant water. Aan de binnenzijde is (voor mij) niks vreemds te zien. Droger is 2 jaar oud, altijd goed gedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

U kan daar vrij eenvoudig het deksel en achterplaat van wegnemen en dan tijdens een droogcyclus eens kijken waar het water vandaan komt. Waarschijnlijk is de dichting niet meer perfect van uw wisselaar of mogelijks een lek in de water opvangbak.
Minder waarschijnlijk maar mogelijks lekt één van de darmen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Laat u niet misleiden, het is niet omdat het water er langs de voorkant uitkomt dat het lek vooraan zit.

Toegevoegd na 1 uur:
Op de bovenste foto ziet u links vooraan in de kast de waterafvoer, na condenseren loopt het op de bodem en zo in dat gat waar het naar uw opvangbak gepompt wordt.
Dat er een beetje water op de bodem blijft is vrijwel normaal maar kan ook komen als de kast niet waterpas staat.
In bijlage een foto van de ingewanden van zo een kast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tip! Op de eerste foto is te zien dat er een klein laagje water staat. Normaal gesproken wordt dit water naar achter verdampt/afgevoerd. Een klein laagje kan misschien altijd blijven staan, dat weet ik niet. Maar ik zie wel dat er een witte rubberen dop/stop zit waar het water in staat. Geen idee waar het water naartoe loopt als ik deze stop eruit trek..

Andere antwoorden (1)

Misschien is het pluizenfilter versmeerd/ verstopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pluizenfilter heeft daar mee te maken want die zit binnen de luchtcirculatie en de kuip.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding