Hoe lang moet je een vriezer laten rusten na het aansluiten?

Ik heb vandaag mijn vriezer gehaald en neergezet, wanneer kan ik hem gaan gebruiken. Ik heb hem staand vervoerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
80K

Het beste antwoord

Als hij heel de tijd staande is gebleven kan je hem na een 4-tal uren aansluiten.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Naar mijn weten kun je hem na een schoonmaakbeurt direct gebruiken... Hebben wij wel gedaan en 4 jaar later doet hij het nog steeds :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij vertikaal vervoert is kan u hem al na 4 a 5 uren in dienst nemen. Heeft u hem op zijn zijde vervoert of moeten verhuizen dan kan u beter 10 a 12 uren wachten.

In de compressor zit de koeling + olie en die moeten van elkaar afscheiden, als die in zijn normale positie gebleven is zal die nauwelijks vermengen, als u hem heeft moeten kantelen is de kans groot dat die wel vermengd zijn en dan moet die rusten om weer te scheiden.

Als u dat niet doet riskeert u dat de verstuiver verstopt.
Dat kan niet hersteld worden.