Dat is niet eenvoudig te zeggen. Er is een richtlijn voor het opgenomen vermogen t.o.v de inhoud. Ook is de vulling van belang. Hoe groter de koelkast hoe meer energie, hoe voller de koelkast hoe minder energie. Een kleine À+ verbruikt minder dan een grote A++. Het gaat er dus om dat je de grote vergelijkt dit afzet tegen het opgenomen vermogen bij gemiddeld gebruik.. Vraag je winkelier voor een exacte berekening, en laat deze dan vervolgens de koelkast leveren.!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een A+-koelkast is ongeveer 13% zuiniger dan een koelkast met 'gewoon' A-label en een A++koelkast is ongeveer 19% zuiniger dan een A-label koelkast.
http://www.meolease.nl/vrom_energielabel_koelkasten.htm

In euro's:
A-label t.o.v. oude koelkast met vriesvak 115/18 liter:
Besparing in euro's per jaar: 21.-

A-label t.o.v. oude koel/vries combinatie 190/90 liter:
Besparing in euro's per jaar: 46.-

A-label t.o.v. oude diepvrieskast:
Besparing in euro's per jaar: 46.-

A+ label t.o.v. oude koelkast met vriesvak 115/18 liter:
Besparing in euro's per jaar: 45.-

A+ label t.o.v. oude koel/vries combinatie 190/90 liter:
Besparing in euro's per jaar: 64.-

A+ label t.o.v. oude diepvrieskast:
Besparing in euro's per jaar: 63.-

A++ label t.o.v. oude koelkast met vriesvak 115/18 liter:
Besparing in euro's per jaar: 56.-

A++ label t.o.v. oude koel/vries combinatie 190/90 liter:
Besparing in euro's per jaar: 79.-

A++ label t.o.v. oude diepvrieskast:
Besparing in euro's per jaar: 78.-

Antwoord: je bespaart voor een gewone koelkast met vriesvak 11,- per jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Over het hoofd gezien dat je het per maand wilde, nou afgerond houd ik het dan maar op bijna 1 euro.

Heb je het over een koel/vries combi dan is het 15 euro per jaar en dus meer dan een euro per maand.