lamp van insectenkiller werkt niet meer.Welke kleur van gewone lamp werkt beste ?

Ik heb al ondervonden dat die lampen van insectendoders snel de geest geven en wil een gewone er in steken nu en eventueel bij schilderen.Heeft iemand ervaring hiermee aub ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

U kan die TL vervangen door een blauwe LED strip, maar dan wel met een aangepaste voeding.

Dit zal u eenmaal geld kosten maar die gaan nooit meer stuk, dus op lange termijn bespaart u veel geld ook al omdat die véél minder verbruiken.
De originele voeding moet u wel erin laten want die zorgt voor de hoge spanning op de draden om de insecten te doden.
Gewone TL's doen het niet omdat ze daar niet op af komen zoals u zelf al ondervonden heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zal ik eens proberen .heb nog leds en transfo's liggen.
zal resultaat hier posten.
dank

Andere antwoorden (1)

Gewoon licht werkt ook wel maar dan moet het duister zijn.
Dat blauwe licht is effectiever.
Kunt deze tl lampjes overal kopen zij niet zo duur.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb er toen 3 tl lampjes bij gekocht voor 1 euro 10 per stuk.
Heb nog niet hoeven te vervangen en dat is al 5 jaar gelden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze komt van blokker en die hebben de lampen niet apart.
Ook de werkspanning ligt anders hier ( 100 volt gemeten).
Heb nu 230 volt rechtstreeks aangesloten op die sokkel om een gewone lamp te kunnen gebruiken.Dank voor antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan nog staat dit ding al een week op ,en er zit nog geen insect in .Ze gaan er zo te zien van lopen.