De elektrische ontsteking van ons 5pits gasfornuis blijft tikken, zonder aan de knoppen te zitten. Wat kunnen we hier aan doen?

Toegevoegd na 1 minuut:
De knoppen zijn niet vies, dus daardoor blijft het niet tikken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
143.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het fornuis zelf vies? dat kan het ook zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
de stekker omdraaien stekker uit het stopcontact nemen draaien en terug plaatsen in het stopcontact [linker pooltje naar rechts ,rechter pooltje naar links]

Antwoorden (4)

Normaal is dit het onstekingsknopje (schakelaartje) die ingedrukt blijft zitten.
Je kan het fornuis uit het stopcontact trekken en bij het ontsteken een aansteker of lucifers gebruiken.
Anders knopje demonteren en kuisen,of vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn wel alle 5 de pitten die het tikkende geluid maken. Betekent dit dat ik bij elke pit het knopje moet vervangen/schoonmaken, of kan hier dan ook 1 oorzaak van zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal maar één knop zijn.
Al geprobeerd het fornuis uit het stopkontakt te trekken?
Dan is toch zekers het irriterende geluid weg!
Iemand die dan een klein beetje van elekriciteit afweet kan eens elke knop inspecteren!
Na verloop van tijd,gebeurd dit altijd met de pitten,
het is een verschrikkelijk irritant gehoor.
Mijn ervaring is dat er weinig aan te doen is, het gaat steeds weer stuk, trek de stekker eruit en steek je gas aan met een aansteker.
12 jaar geleden
Zelf ook ondervonden. Bleek dat bij het schoonmaken de boel nat was geworden. Ik heb de stroom er af gehaald en met lucifers of aansteker de pitten ontstoken. Na een of twee dagen is alles weer droog en kun je de stroom er weer opzetten.

Suc6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zit er vocht in de ontstekingsmodule of is er sprake van een defect. Het is belangrijk om het fornuis uit te schakelen en een monteur te raadplegen om het probleem op te lossen. In sommige gevallen kan de inboedelverzekering de kosten van reparatie dekken. Raadpleeg de polisvoorwaarden, vergelijk verzekeringen op Zeker.com en/of of neem contact op met de verzekeraar voor meer informatie.