Help, ronde stekker zonder aarde uitsparing past niet op stopcontact, wat nu?

Het gaat om de stekker van het snoer voor een oudere singer naaimachine.
Snoer leidt naar voetpedaal en naaimachine zelf.
Kan ik hier zomaar een andere stekker op zetten of is het gevaarlijk deze naaimachine op geaard stopcontact te gebruiken met andere stekker ivm kortsluiting of onder stroom komen te staan van de (metalen) naaimachine??

ik zoek overal naar een demonteerbare stekker om de ronde mee te vervangen maar het zijn allemaal gelijmde stekkers loop ik nou achter of wat is het.....
Hoe krijg ik er dan een andere stekker op, bestaan ze nog wel met uitsparing én demontabel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.6K

Het beste antwoord

Deze stekkers bestaan uiteraard nog. Kijk of vraag eens bij een bouwmarkt. En of het gevaarlijk is er een andere stekker aan te zetten? Nee, op ons bedrijf bouwen wij zelfs industriele naaimachines om van 220 volt naar krachtstroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, je kunt hier een reguliere stekker aanzetten. Je kunt kiezen voor een geaarde stekker, de aardfunctie doet dan uiteraard niet mee. Maar je kunt ook een niet geaarde stekker eraan zetten.

Deze stekkers kun je gewoon kopen bij elke bouwmarkt zoals Gamma, Praxis of welke andere dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even bij de Handyman een verloopstekker kopen. Die zet je op de verouderde stekker en dan past ie zomaar wél in het stopcontact.
Amadea
12 jaar geleden
Soms heb je bij een ronde stekker een plastic rand die verhindert dat deze in een geaard stopcontact past. Je kunt deze plastic rand inzagen met een ijzerzaagje.

Beter (en makkelijker) is om de stekker te vervangen door een geaard exemplaar. Als er geen aardedraad in het snoer zit, sluit je de aarde gewoon niet aan. Zolang je niet buiten of in de badkamer naait, is er niets aan de hand.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
c+. Zo deden wij dat ook, gewoon met 't babyzaagje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Babyzaagje ???