smoothie maker of blender?

Ik twijfel over de aanschaf van de bekende 'smoothie maker'. Deze reinigt zichzelf en heeft in onderhoud niet veel nodig (dat is belangrijk voor mij!)
Toch staan er ook veel blenders op internet.
Blenders bestaan vaker uit meerdere onderdelen geloof ik en dat vind ik dan weer een nadeel.
Het moet voor mij gemakkelijk zijn om 'even' een smoothie te maken..

Wat zijn jullie ervaringen bij het maken van smoothies qua apparaten?
Heeft iemand ervaring met de 'smoothie maker'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staan verschillende soorten op internet.. de 'smoothie maker' is rond de €50,- maar je hebt ook blenders van bv Braun die €75,- kosten.. maar er zijn er ook al voor €20 euro trouwens!
Ik ben helemaal niet thuis in deze apparaten dus vandaar mijn vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik lach altijd om die (...)producten voor al die prijzen op Tommy Teleshop!! Hahaha echt 100% zeker dat je dan genaaid wordt.

Antwoorden (5)

Ik heb een blender, en die bestaat uit 3 onderdelen om precies te zijn: de kan, de deksel en een dingetje die in de deksel past. Al met al niet veel onderdelen en hij blendert goed. Nadeel is dat je hem moet afwassen (met de hand, in vaatwasser worden de mensen bot) en het beste is om dat meteen te doen (of je zet er water in).

En je kunt best even een smoothie maken, maar je moet dan ook even je kan en deksel afwassen/ omspoelen. En als je dan nog over hebt dat even ergens anders in doen, zodat het niet aankoekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eh... de messen worden bot, niet de mensen ;-) o ja, blender heb ik gekocht bij de V&D (eigen merk, prima prijs/ kwaliteitverhouding)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blender is beter, want dat is multifunctioneel, je kunt er meerdere dingen mee maken.

En het schoonmaken stelt niks voor, gelijk na het maken van een smoothie plaats ik de blender in de wasbak en vul hem met water.
Even laten staan, daarna afspoelen en kan zo in de vaatwasser.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bedoelt dan bijvoorbeeld groenten fijn malen o.i.d. ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan er ook mee.
Ritsuka
12 jaar geleden
yep, ik heb er regelmatig o.a. uien mee fijngehakt, scheelt traanoogjes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm oke maar ik denk dat ik er toch alleen smoothies mee wil maken.. nog steeds voor een blender gaan dan? of is de smoothie maker dan toch handiger ? :)
Ritsuka
12 jaar geleden
als je echt alleen smoothies wil maken en verder niks, haal dan maar een smoothie maker. Volgens mij zijn die goedkoper.
Ritsuka
12 jaar geleden
Volgens deze site is een smoothie maker toch beter: http://community.tasteofhome.com/community_forums/f/30/p/342118/343469.aspx
Smoothie maker sws blender kan je meer dingen mee maar als het puur om smoothies gaat zou ik kieze voor de smoothiemaker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smoothies bestaan uit allerlei soorten fruit die gemixt zijn. Je hebt dus een apparaat nodig om het fruit door elkaar te mengen. Je kan hiervoor een staafmixer gebruiken.

Het gaat echter een stuk beter als je hiervoor een blender koopt.Naast de blender is het ook handig om een citruspers en eventueel een sapmachine aan te schaffen.

Wat is een blender

Een blender lijkt wel een beetje op een keukenmachine. Het is een grote kan met onderin een aantal ronddraaiende messen.

Je vult de kan met het fruit en het vruchtensap dat je wilt mixen. Vervolgens laat je de blender 30-60 seconden ronddraaien zodat je fruit een zacht en drinkbaar mengsel is geworden.

Waarom een blender

Om de beste smoothies te maken moet je je fruit en andere ingrediënten goed mixen en drinkbaar maken. hiervoor heb je een staafmixer of blender nodig.

Door een goede blender te gebruiken krijg je de lekkerste en best drinkbare smoothies. Een staafmixer is toch een beetje tweede keus als je smoothies gaat maken.

Hoe kies je een blender

Als je een blender gaat kiezen zijn er een aantal punten waarop je in ieder geval kan letten:
•Is er genoeg capaciteit om te blenden, zelfs als de hele kan vol met fruit zit.
•Heb je de mogelijkheid om de snelheid te variëren.
•Is de blender makkelijk schoon te maken. Het kan helpen als je de messen kan verwijderen zodat je ze apart kan schoonmaken.

Goede Blenders

Philips HR2094

De Philips HR2094 is een praktische en makkelijke blender.Er zit een afneembare glazen mengbeker op. De capaciteit is met 750 watt meer dan voldoende om je fruit flink te mengen en fijn te maken.

Het design is meer dan op orde en deze blender ziet er fantastisch uit.
•Deze blender kopen
•Zoek meer blenders op Kieskeurig.nl

Solis 837

De Solis 837 is de dure en kwalitatieve keus. Deze blender heeft een gigantisch vermogen van 1200 watt en schijnt stil zijn werk te doen.

Het design is geweldig en deze blender is makkelijk in gebruik. Je kan er vrijwel alles goed en snel mee mixen en tot een heerlijke smoothie maken.
•Deze blender kopen
•Zoek meer blenders op Kieskeurig.nl

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.nicensmoothie.nl/blender.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor de staafmixer. Fruit (en evt. melk, ijs of yoghurt) in een glazen maatkannetje, staafmixer erin, mixen, staafmixer eruit, snoer uit het stopcontact, mixer afspoelen onder kraan, en meestal drink ik dan ook gewoon uit het maatkannetje.

Ik moet zeggen, ik ken de smoothie maker niet. Als die ook direct je sinaasappels perst, is het wel een voordeel. Ik moet dat eerst met de hand doen voor ik kan mixen.