Wat doe je als je een foto wil maken en het beeld is heel vaag?

Mijn fotocamera heeft soms een erg vaag beeld en dat gaat maar niet weg. Weet iemand hoe je het beeld kan scherp stellen? Ik heb een samsung S750.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je een voorbeeld foto plaatsen!

Het beste antwoord

Eerst zachtjes indrukken, vasthouden en dan helemaal door drukken
suc6;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Waarschijnlijk staat je camera in de Close up mode.
Hiervoor zal je je gebruiksaanwijzing moeten raadplegen. Zet hem op uit off automatisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien heel dom, maar je lens schoonmaken wil wel eens helpen.
meen het echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer er eens achter te komen of het bewegingsonscherpte is, of een foute scherpstelling. Vegerig vaag over de hele foto is een kwestie van beweging van de camera bij het afdrukken. Wazigheid in alleen (of het meest in) de voorgrond of achtergrond is een foute focus. Bewegingsonscherpte is een kwestie van een vaste hand, de focus hangt af van hoe je de camera instelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je macro aan of uit zetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de camera wel op de juiste manier ingesteld, afgestemd op de situatie? Bij weinig licht, bijvoorbeeld op een bewolkte dag of in de schaduw, moet je de witbalans daarop aanpassen en de iso-waarde verhogen. Doe je dat niet, dan kan het zijn dat de foto's te vaag worden. Maar het kan ook zijn dat je zelf te veel beweegt (statiefje gebruiken is een optie). Of er zit vocht in de behuizing / achter de lens van de camera.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een verschil in geluid en weergave wanneer de camera goed of fout heeft kunnen scherpstellen. Misschien kan je eens kijken hoe jou camera dit verschil aangeeft.

Mijn vermoeden is dat je camera gewoon even niet scherp kon stellen. Omdat het onderwerp te egaal is of je te dicht op het onderwerp staat. Of druk je al af voordat de camera had scherpgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de camera gevallen is, kan een lens verschoven zijn. Dan zijn echter alle foto's wazig. Bewegend beeld wordt ook wazig als de camera nog op 'nachtmodus' staat.