Hoe kan ik een goeie product foto maken met Canon 2000d?

Goedendag,

Ik probeer met mijn nieuwe Cannon 2000d productfotos te maken voor mijn webshop, ik heb het redelijk goed gekregen met kwa achtergrond, dus een mooie witte achtergrond. Alleen wordt helaas het product zelf ook heel erg wit. Weet iemand hoe ik de camera kan instellen dat alleen de achtergrond wit wordt?

Momenteel maak ik gebruik van een Cannon 2000d en een lightcube/fotobox.

Ik zal een foto plaatsen van mijn resultaat, en een foto van hoe ik het resultaat wil hebben.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Camera's
1.5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Hoe heb je de ISO en diafragma staan?
Ritsuka
2 jaar geleden
Achtergrond wit krijgen doe je door een goede lamp te gebruiken en de witbalans goed te zetten
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Beste, Bedankt voor uw snelle antwoord, bij de laatste foto staat het diafragma op 14 en iso op 100, moet zeggen dat ik al werkelijk heel veel geprobeerd heb bijvoorbeeld ook iso 400 en dan daar het diafragma op aanpassen. Voor de achtergrond gebruik ik een foto cube met led-verlichting . Dat is zo’n vierkant hokje van 70x70cm met een gat om de foto te maken en boven een heleboel lampjes. Licht dus geen gebrek. Wat volgens mij juist gebeurd is dat de camera het staal ook als wit herkent, en deze dus nog witter maakt.
Antoni
2 jaar geleden
@Pierrek, je kan maar één foto bij een vraag plaatsen. Als je twee foto's bij een vraag wil plaatsen, zal je de foto's van tevoren moeten samenvoegen tot één afbeelding. Die afbeelding kan je dan bij je vraag plaatsen.

Antwoorden (1)

Je foto is enorm overbelicht. Gebruik een kortere sluitertijd. Camera instellen op M, diafragma klein houden (= hoog getal = kleine opening = grote scherptediepte) en dan een beetje experimenteren door telkens de sluitertijd aan te passen tot je de juiste belichting hebt.

Wordt daarbij je achtergrond ook te donker (niet meer wit), pas dan handmatig je witbalans aan door een foto te nemen van alleen de achtergrond zonder het voorwerp. Die foto gebruik je dan voor de handmatige witbalans instelling (zie handleiding van je camera voor het stappenplan). Daarna plaats je het voorwerp terug en maak je nogmaals de foto, met de WB ingesteld op handmatig (custom).

Voor maximale scherpte: iso-waarde zo laag mogelijk (100 of 50), camera op statief en afdrukken met afstandsbediening of zelfontspanner.

Je lightcube sluit niet mooi af, waardoor je schaduwrandjes ziet. Je zult de foto dus sowieso nog moeten nabewerken in een geschikt softwareprogramma. Daar kun je dan ook nog schuiven met de helderheid, contrast en witbalans om e.e.a. nog naderhand een beetje aan te passen. Maar bij deze foto zijn sommige delen echt te veel overbelicht om nog aan te kunnen passen. Wat op de foto 100% wit is, blijft ook in je software 100% wit als je de helderheid aanpast.

Als je de basiswerking van het zelf instellen van belichting, scherpte en witbalans niet goed snapt, overweeg dan een korte cursus digitale fotografie om het onder de knie te krijgen. Zonde om honderden euro's te investeren in een camera en lightbox en het dan niet goed te kunnen gebruiken.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Beste Inekez, Bedankt voor je uitleg, dit ga ik zometeen direct proberen. Ik zal u laten weten hoe het gegaan is.