Ik kan geen mooie foto trekken van mijn scherm, waardoor komt dat?

Iedere keer al ik een foto van mijn scherm wil trekken komen er allemaal rare vervormingen op.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

2 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Antwoorden (1)

Dat klopt. Dat kan bijna niemand. Het is dan ook een "domme" methode om iets te bereiken.

Wat je moet doen is een screenshot nemen via bijvoorbeeld Windows.
Dit doe je door op de knop "Printscreen" te drukken (soms afgekort als Prt. Scrn. , de knop zit vaak bovenaan bij scroll lock en pause break).
Daarna open je een illustratieprogramma zoals MS Paint of Photoshop
Druk op Ctrl-V (plakken)

Nu heb je een pixel voor pixel perfecte afbeelding.

Een foto nemen van een monitor of TV is een slecht idee omdat een zo'n scherm niet statisch is en je dus vaak met een afbeelding eindigt welke meerdere frames toont binnen de blootstelling van je fotoapparaat, hierdoor ontstaan inderdaad vreemde artefacten op je beeld. Een kortere blootstelling zal helpen maar altijd een slechtere weergave zijn dan bovengenoemde methode.
===
Nog leuker wordt het als je je monitor/tv gaat filmen. Afhankelijk van instellingen video-apparaat en type monitor/tv kan je een hele hoop aan vreemde beeldproblemen krijgen.
===
"inderdaad vreemde artefacten op je beeld."
inderdaad vreemde artefacten op je FOTO
(moest dat zijn)
Toegevoegd op 30 januari 2022 11:56: tekst
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
+ Ik ging ervan uit dat VS met 'foto trekken' natuurlijk een printscreen maken bedoelde... Foute hypothese.
LeonardN
2 jaar geleden
Dacht ik eerst ook. Duurde voor mij ook even voor het kwartje viel.
taillie
2 jaar geleden
(voor windows)
Als je maar een deeltje van uw scherm wilt "fotograferen" kan je ook
Windowstoetst+shift+s gebruiken en dan het gewenste deel te selecteren.