Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt de bestandsgrootte van een foto bepaald?

Mijn fotos hebben allemaal een andere bestandsgroote
Maar als ik van bijv. een foto van 5MB een screenshot maak, veranderd deze grootte
Als ik een screenshot van de screenshot maak veranderd hij opnieuw

Hoe kan dat?
Zijn er trouwens ook tips om de grrote van mn bestanden zo laag mogelijk te houden? Helderheid omlaag houden of iets>
Dan kan k daar volgende keer op letten en bespaar k ruimte op mijn mobiel :D

2 jaar geleden
in: Camera's
1.8K
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Bestandsgrootte bepaalt ook de kwaliteit van de foto. Als je deze laag zet, dan is de foto niet meer scherp. In de instellingen van je camera kan je de resolutie aanpassen. Hoe lager de resolutie, hoe lager de kwaliteit en hoe kleiner het formaat
Griffin
2 jaar geleden
Als je een iPhone hebt kun je in de instellingen voor HEIF gaan, dat levert nog mooie plaatjes op met de hoogste compressie. (HEIF = High Efficiency Image Format)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Detaillering in een foto bepaalt in grote mate de bestandsgrootte, een zwart vlak met dezelfde afmeting en dezelfde codec levert een heel klein bestand op, terwijl een foto met dezelfde specificaties maar veel kleine details heeft zoals sneeuw/regen/rook/lampjes/blaadjes is dat veel lastiger te comprimeren dan een gelijkmatig vlak als je weet hoe de encoding in z'n werk gaat.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding