PlayStation game opnemen en terwijl ook jezelf, hoe doe je dit?

De dochter heeft een YouTube kanaal en Vlogcamera. Ze wilt een game kanaal. Een game opnemen dat ze via playstation 4 speelt en terwijl ook haarzelf in de video terwijl ze uitleg geeft enz. Hoe kan ze dit doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Camera's
3K

Antwoorden (2)

Hallo, je speelt op de ps4 en neemt het op. Tegerlijkertijd film je jezelf op een ander apparaat (bijv. je telefoon). Edit het met een goeie edit app, bijv. met inshot, imovie etc. Ik heb veel youtubers gezien die zo een beeld hadden, dacht eerst ook altijd dat het tegelijkertijd kon, maar moest je blijkbaar eerst editten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een gebruikelijke setup is dat je het PS4 HDMI signaal opneemt met een extern apparaat via een Elgato of nog beter een Blackmagic DeckLink PCIe kaart samen met een vlogcamera, je maakt een "syncklapje" door met je karakter te springen en exact gelijk met de controller o.i.d. op het bureau te tikken, nu begin je de opname, na afloop verzamel via het SD kaartje van de vlogcamera, en het video van de Elgato, of Blackmagic Decklink op de computer en plaats je dit samen onder elkaar op de tijdlijn in een video editor naar keuze(bijv. Adobe Premiere) en synchroniseer het beeld op tot het moment van het sync-klapje en via A/B montage of PIP in een kleine uitsnede schakel je tussen de streams, het commentaar komt van de vlogcamera en die mix je dan met het game-audio, vaak zitten de vloggers nog voor een groen doek zodat je via chroma-key iets van video achter de vlogger kunt keyen, maar voor een beginnend vlogger/editor zou ik het eerst zonder chroma-key doen.