Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik foto's importeren vanaf mijn fototoestel naar mijn laptop op het moment dat ik ze neem?

Ik heb een Nikon D3400. Hiermee kan ik met bluetooth foto's overzetten naar een smart device maar niet naar mijn laptop. Is er een manier waarop ik foto's kan importeren van mijn camera naar mijn laptop waarbij de foto vrijwel direct op de laptop komt op het moment dat ik deze neem? Ik heb HP 17 ab360nd draaiende op Windows 10.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Camera's
4.2K
SimonV
5 jaar geleden
Werkt dit?
- Schaf een Eye-Fi-geheugenkaart aan voor een draadloze overdracht.
- Verbind de camera met de computer met de meegeleverde USB-kabel.
- Installeer een geheugenkaartlezer op je laptop. Plaats de geheugenkaart van je camera in de laptop.
https://www.dummies.com/photography/cameras/nikon-camera/transferring-pictures-from-a-nikon-dslr-to-a-computer/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is niet wat ik bedoelde. Het gaat mij er dus niet om hoe ik foto's kan overzetten naar de PC maar hoe ik foto's kan nemen en dat ze dan meteen op de PC verschijnen. Hetzelfde principe als met Snapbridge wat je voor smart devices gebruikt maar dan dus naar de PC toe.
Ritsuka
5 jaar geleden
Tetherkabel
LeonardN
5 jaar geleden
@Ritsuka Is dat niet gewoon een ordinaire USBkabel met een fancynaam?
Ritsuka
5 jaar geleden
Klopt, is gewoon een soort usb kabel, maar iets luxer. Wat dikker, minder knikgevoelig, en feloranje kleur: https://www.tethertools.nu/2018/08/17/6-dingen-die-je-nog-niet-wist-over-de-tetherpro-usb-kabels/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ritsuka > ik ben eens gaan googelen op tethering naar aanleiding van je opmerkingen en ben uiteindelijk bij een programma gekomen genaamd digiCamControl. Door je camera aan te sluiten met een kabel kun je met de computer je camera bedienen maar ook gewoon vanaf de camera zelf bedienen waarna hij meteen wordt geïmporteerd en opgeslagen. Het werkt gewoon met een micro-usbkabeltje, ik ben helemaal blij. :)
Ritsuka
5 jaar geleden
Top, let wel op dat zo'n jerkstop handig kan zijn. Als je per ongeluk de kabel uit de camera trekt omdat je er op staat en de poort op je camera gaat kapot, dsn heb je een probleem.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens de handleiding zou het met een Eye-Fi-geheugenkaart moeten lukken.
Kies ‘Enable to upload photographs’ om foto's naar een vooraf geselecteerde bestemming te sturen.
Schakel eerst vliegtuigmodus (0 222) en bluetooth (0 223) uit.
.
Misschien kun je je foto's naar een cloud van je mobieltje sturen. Je kunt er dan ook vanaf je laptop over beschikken.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oké. Is er ook een mogelijkheid zonder dat je iets erbij moet kopen?
SimonV
5 jaar geleden
Volgens de handleiding niet...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding