kun je een batterij van ook opladen via een powerpack?

met name gaat het om een ion-batterij van een fotocamera

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Camera's
2K
LeonardN
5 jaar geleden
Welke batterij van welke camera?

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Als je de batterij normaliter met USB laadt maakt dat niet uit of je het via stroomnet(met omvormer), PC of powerpack doet. De inkomende stroom zal 5v zijn.
Hier een voorbeeld van een Sony a6000 die normaliter met een USB-kabel wordt geladen vanaf laptop of 240v-adapter(met USB uitgang).
https://www.youtube.com/watch?v=rsROfhynA8s

Als de batterij niet door een USB-connector wordt geladen is het een ander verhaal.
Toegevoegd op 24 oktober 2018 14:04: tekst
5 jaar geleden
Je kunt bij sommige camera's ook een powerbank gebruiken als batterij tijdens de shoot. Bij De Sony a6000 series kun je dit doen door gewoon het kabeltje van je powerbank in je camera te stoppen. Sommige camera's hebben een dummy batterij nodig met USB kabel.