Kun je foto's van camera direct op de computer zetten?

Ik maak met mijn camera een foto, mijn camera (Nikon D3000) is via USB met mijn computer verbonden. Foto's worden direct zichtbaar omdat ik de verwisselbare schijf heb geopend. Echter wil ik niet handmatig aan de slag maar automatisch. Iedere foto die op de SD kaart word opgeslagen, dient direct gekopieerd te worden naar een map op Windows. Is dit mogelijk?

5 jaar geleden
in: Camera's
5.6K

Antwoorden (3)

Nee, dat gebeurt niet automatisch. En dat kan/mag ook niet.
Je fototoestel wordt door je computer opgevat als verwisselbare schijf.
De foto's staan dus niet op de harde schijf van de computer.
Je zult ze zelf moeten verplaatsen of kopiëren.
Als je een "usb stick" in de computer steekt wordt ook niet alles automatisch gekopieerd.
Dat zou een mooie boel worden.
5 jaar geleden
Ja, dat kan automatisch. Met bijvoorbeeld Dropbox of OneDrive.
Via ‘camera-uploads’ (Dropbox) worden automatisch foto's van je camera toegevoegd aan een map op je pc.

Ik weet niet of dit nog werkt:
https://www.instructables.com/id/Set-Your-Camera-to-Automatically-Transfer-Pictures/
5 jaar geleden
Als ik jou was zou ik een SD card met WiFi gebruiken.
Ben je binnen je WiFi network dan gaan de foto's naar je PC
ze worden steeds goedkoper